Czym są studia na Politechnice Wrocławskiej?
Studia to przede wszystkim Twój czas, zaangażowanie, praca intelektualna, relacje z innymi, emocje. Podejmujesz się tej pracy i poświęcasz swoje zasoby, aby zrealizować jeden z Twoich aktualnie najważniejszych celów życiowych – aby zdobyć wykształcenie.
Jako nauczyciele akademiccy i tutorzy, zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze nasze i Twoje wysiłki edukacyjne przynoszą najlepsze efekty. Dlatego pracujemy nad zmianami, które pozwolą nam nowocześniej, efektywniej i bardziej po ludzku uczyć Was – Naszych studentów.
Chcemy, aby studia na Politechnice były czasem Twojego autentycznego rozwoju: wiedzy, umiejętności, zainteresowań, postaw. Abyś w momencie odbierania dyplomu był kompetentnym, przygotowanym do pracy zawodowej i dalszego życia młodym człowiekiem.
Dlatego mamy dla Ciebie pewną propozycję…
Postaw na proaktywność!
Serdecznie zapraszamy Cię do odkrywania i rozwijania swojego potencjału poprzez tutoring. Tutoring to przede wszystkim relacja między Tobą, a tutorem – nauczycielem akademickim oparta na wzajemnym zaangażowaniu i zaufaniu. To relacja, dzięki której masz szansę:
Co możemy Ci zaoferować?
Będziemy:
Ambitnie prawda? Zgadza się, ale wierzymy, że nasze wspólne działania: nauczycieli akademickich, tutorów, studentów, władz Uczelni, pracodawców są niezbędne, aby Politechnika Wrocławska była miejscem prawdziwej wyższej edukacji i rozwoju młodych ludzi.
Nasz zespół
Naszą misją jest dbałość o rozwój Twojego potencjału, zarówno w wymiarze naukowym jak i osobistym. Dołożymy wszelkich starań, abyś jak najlepiej wykorzystał czas swoich studiów! Nasz Zespół tworzy grupa 9 nauczycieli akademickich zaangażowanych w doskonalenie procesu kształcenia na Politechnice Wrocławskiej. Jesteśmy przedstawicielami kilku różnych Wydziałów. To co nas łączy, to pasja do rozwoju młodych ludzi oraz silna potrzeba generowania pozytywnych zmian.
tutoringu
Jak pracujemy?
Podejście integralne
W tutoringu ważnym aspektem, oprócz poszerzania wiedzy, jest dbałość o człowieka jako całość (podejście integralne). Zadbamy o Twój rozwój naukowy. Przygotujemy Cię do wejścia na rynek pracy (rozwój kompetencji miękkich, budowanie pewności siebie, efektywna komunikacja), a także dodamy odwagi do podejmowania działań społecznych.
Różne modele tutoringu
Opieramy się na dwóch odmianach tutoringu, które mogą być twórczo mieszane w indywidualnych planach rozwoju:
Dobrowolność i autonomia
Tutoring zakłada autonomię i dobrowolność w realcji tutur – tutee. Proces tutoringowy nie ma jednego, sztywnego modelu. Jego przebieg zależy przede wszystkim od Twoich potrzeb.
Współodpowiedzialność i zaangażowanie
Relacja tutor – tutee nie opiera się na ocenie i kontroli (jak w przypadku edukacji masowej), ale na współdziałaniu, interakcji, wsparciu w rozwoju, współodpowiedzialności za proces i zaangażowaniu. W edukacji masowej to nauczyciel w pełni odpowiada za formę przekazywania wiedzy i weryfikację jej efektów. Jest osobą dominującą w procesie kształcenia. Tutoring dzieli tę odpowiedzialność pomiędzy tutora i tutee. Podopieczny/student ma bardzo duży wpływ na przebieg procesu tutoringowego. Trzymamy się również zasady wzajemnego poszanowania swojego czasu.
Kluczowa rola feedbacku
Wiemy jak ważna jest dla Ciebie informacja zwrotna. Feedback jest kluczowym czynnikiem odróżniającym nauczanie tradycyjne – masowe od tutoringu. Pozwala na efektywny rozwój poprzez wsparcie, jakiego udziela Tobie tutor, zarówno jako mentor, wskazując najlepsze praktyki, dostrzegając Twój potencjał i talenty, jak i coach, dając Ci przestrzeń do rozwoju kompetencji miękkich – decyzyjności, odwagi do działania.
Nasi partnerzy
Partnerami projektu są m.in.:
Wspierają nas
Szkolenia tutorów
Bardzo mocno i wytrwale przygotowujemy się do pracy jako tutorzy. Aby jak najlepiej sprawdzić się w nowej roli, przeszliśmy przez szereg szkoleń (w Polsce oraz w zagranicznych uczelniach partnerskich). Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.