Prowadziłem lub prowadzę zajęcia w formie wykładów, ćwiczeń projektowych i laboratoriów dla studentów studiów inżynierskich i magisterskich. Tematyka tych kursów dotyczy przede wszystkim budowy dróg szynowych, ale staram się pokazać poza niezbędnymi faktami również zagadnienia powiązane: jak transport wpływa na nasze życie, co ciekawego można zobaczyć podczas bliższych i dalszych wyjazdów, kiedy miały miejsce lub spodziewamy się istotnych przemian w transporcie wraz z ich przyczynami, oraz gdzie i jak szukać dalszych informacji.
Moje badania naukowe dotyczą kilku obszarów. Należą do nich m.in.:
- budowa nawierzchni szynowych podsypkowych i bezpodsypkowych,
- zastosowanie nowoczesnych materiałów do ich ulepszania,
- ocena stanu torów, z próbą prognozowania przyszłej kondycji,
- poprawa bezpieczeństwa pasażerów podczas wsiadania na przystanku,
- optymalizacja wykorzystania infrastruktury, w sensie technicznym i organizacyjnym.
Podczas mojej pracy udało mi się opracować kilka nowatorskich rozwiązań, które zostały objęte ochroną patentową. Akurat ten aspekt działalności naukowej uważam za szczególnie ciekawy, polega bowiem na stworzeniu lub odkryciu czegoś, czego wcześniej nie wymyślono. Ponadto, będąc studentem, założyłem koło naukowe – Koło 1435, którego obecnie jestem opiekunem. Skupia ono osoby, które chcą rozszerzyć swoją wiedzę i umiejętności poza zakres oferowany na studiach. Realizacja tego celu odbywa się przez spotkania, wykłady z dyskusją, szkolenia i wyjazdy naukowo – studialne.