Ucz się nowych rzeczy.
Rozwijaj nowe kompetencje.
Dołącz do nas!
W ramach tutoringu chcemy zaoferować Ci bycie współodpowiedzialnym za swój proces edukacyjny. Ważne jest dla nas to, abyś miał realny wpływ na jego przebieg i rezultaty. Wierzymy, że z naszym wsparciem będziesz miał możliwość osiągnąć wysoki poziom wiedzy, kompetencji i sprawczości, choć może się to odbywać różnymi ścieżkami.
Czym jest edukacja spersonalizowana?
W edukacji spersonalizowanej nie chodzi tylko o to, aby wyposażyć Cię w potrzebną wiedzę czy umiejętności. Równie ważne jest, abyś wiedział, po co coś robisz, jakie masz talenty i wartości, dokąd zmierzasz.
Edukacja w podejściu spersonalizowanym jest w pewnym sensie wyjątkowa. Dlaczego? Ponieważ dostosowuje się do Twoich potrzeb i mocnych stron. Współpracując z tutorem możesz określać własne cele, formułować i realizować zakres zadań i projektów, sprawować nad nim kontrolę i oceniać efekty. Ten poziom indywidualizacji, odpowiedzialności i sprawowanej kontroli, oczywiście funkcjonuje w ramach całego systemu kształcenia na Politechnice Wrocławskiej. Ale rozumiemy, że powinieneś mieć większy zakres autonomii i wpływu na swoją ścieżkę edukacyjną.
Tutor będzie łączył ze sobą różne formy edukacyjne. Do wykładów, seminariów, zajęć laboratoryjnych i projektowych, chcemy dołączyć indywidualne wsparcie w formie tutoringu akademickiego. Jesteśmy przekonani, że ta forma pozwoli najpełniej rozwinąć Twój potencjał.
Nasza oferta
Tutoring rozumiemy, jako obustronną relację pomiędzy tutorem, a studentem (lub niewielką grupą studentów). Jego celem jest wspieranie szeroko rozumianego rozwoju, ale przede wszystkim kompetencji akademickich młodych ludzi. Relacja ta, jest oparta o zasadę dobrowolności obu stron – tzn. nauczyciel akademicki dobrowolnie przystępuje do programu tutoringowego, a student samodzielnie wybiera swojego tutora. Relacja ta opiera się także na wzajemnym szacunku, przede wszystkim szanowaniu nawzajem swoich poglądów, sposobów argumentacji oraz zasobów, m.in. czasu.
Możemy zaoferować Ci dwie formy wsparcia w ramach współpracy tutoringowej, które można realizować jako dwa osobne kierunki rozwoju: tutoring akademicki i tutoring rozwojowy. Wybór należy do Ciebie. Możemy Ci jednak obiecać, że obie te formy będą się przenikały, ponieważ w naszym odczuciu rozwój intelektualny i osobowościowy są ze sobą bardzo silnie związane.
Tutoring akademicki
Ta forma tutoringu skupia się przede wszystkim na rozwoju Twoich kompetencji akademickich. Dzięki naszej współpracy masz możliwość:
Tutoring rozwojowy
Tutoring rozwojowy zachodzi wówczas, gdy jako obszar swojej pracy z tutorem wybierzesz rozwój interpersonalny, inteligencję emocjonalną, rozwój kariery.
W ramach tutoringu rozwojowego:
W ramach tutoringu rozwojowego możesz rozwinąć szereg kompetencji liderskich, coraz częściej poszukiwanych na rynku pracy. Są nimi m.in.:
Oprócz rozwoju kompetencji akademickich i osobistych, chcemy, aby nauczyciel akademicki – Twój tutor dbał o Twój dobrostan (well-being). Chodzi nam przede wszystkim o dobrostan psychiczny, oparty na sensowności działania, rozwoju, działaniu na rzecz innych osób lub idei. Podstawowe sposoby zapewniania dobrej relacji i dobrostanu, to:
Zakładamy, że tutoring będzie relacją opartą o wzajemność, tzn. zaufanie, dbanie o jakość relacji, odpowiedzialność, uczciwość i asertywna komunikacja jest także oczekiwana od Ciebie. Obie strony będą zobowiązane do poświęcenia w procesie tutoringu swojego czasu, zaangażowania, emocji, wiedzy, otwartości i innych osobistych zasobów.
Dodaj sobie mocy
Chcemy, aby Twoją przygodę rozwojową z wybranym przez Ciebie tutorem, wspierały także inne osoby i cała Uczelnia. Dlatego tworzymy uczelniany program tutoringowy, zakładając zaangażowanie w nim władz Uczelni, jej administracji, Samorządu Studenckiego i wszystkich, którym zależy na jakości edukacji na Politechnice Wrocławskiej.